Wednesday, January 11, 2012

This is My Choice

Dalam hidup kite, kite yang kena buat pilihan. & saya memilih untuk berhenti dilukai. Keep pointing sebab hanya ALLAH yang tahu siapa yang salah, siapa yang betul. 

Let me tell you something dear awak. Kenapa saya membiarkan diri saya dicuri lelaki lain selain awak? Sebab awak yang melepaskan saya pergi. Selama 5 tahun awak yang melepaskan saya pergi. & saya tahu, masa sekarang saya adalah lebih baik dari masa lalu saya, awak. 

Saya belajar banyak benda dari perpisahan ini. Saya belajar yang awak akan salahkan saya dengan perpisahan ini. Takpe awak, saya terima. Saya terima segala buruk saya yang awak nampak bila saya pergi. Saya takkan mintak ape-ape lagi dari awak, kecuali awak berhenti salahkan saya. Saya tak mintak awak salahkan diri awak sendiri. Tapi cuba awak fikir, ape janji yang awak mungkiri pada saya? 

Sakit 6 bulan saya, hanya ALLAH yang Maha Mengerti. Saya maafkan awak dengan hati saya yang ikhlas, demi ALLAH saya maafkan awak, tapi tiap2 kali saya bangun tidur, hati saya rasa sakit. Saya still ingat setiap detik, setiap luka, penderitaan saya, sakit saya masa awak buang saya selama 6 bulan. Awk tahu payahnya saya cuba bangun balik? Cuba lupakan semua kesakitan itu? Awk tahu? Tak, awak tak pernah tahu. Hanya ALLAH yang Maha Mengetahui. 

& satu hari nanti, bila awak jumpa wanita idaman awak, yang lemah-lembut, yang sopan-santun, yang sentiasa menjaga auratnya, jangan tinggalkan dia. Ape-ape pun yang terjadi, awak jangan tinggalkan dia. Sebab satu hari nanti awak akan menyesal lepaskan dia bila dia jumpa kebahagiaan dia sendiri. Sebab satu hari nanti awak rasa sakit yang dia rasa masa awak tinggalkan dia. 

Terima kasih untuk 5 tahun ini. 

1 comment: